دیدار سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده در شمال‌غرب کشور
نخستین گردهمایی ستاک برگزار می‌شود؛ ۷.۵

دیدار سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده در شمال‌غرب کشور

توسط قاسمی | ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۲:۵۰ | ۶ دقیقه

نخستین گردهمایی جشنواره ستاک ۱۴ تیرماه در زنجان و ۱۵تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.

نوپانا: جشنواه ستاک با هدف شتاب‌دهی و دیدار بین سرمایه‌گذار و صاحبان ایده توسط شرکت تجاری‌سازی نویان برگزار می‌شود. نخستین گردهمایی این جشنواره که توسط فعالان فناوری اطلاعات و اساتید استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان برنامه‌ریزی شده است، ۱۴ تیر ماه در زنجان و ۱۵ تیر ماه در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.

این جشنواره به گفته برگزارکنندگان آن، جشنواره ارزش‌آفرینی (کارآفرینی) و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات خلاقانه در شمال‌غرب کشور است. جذب سرمایه و یافتن سرمایه‌گذار مناسب چالش جدی بسیاری از استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده است و ستاک محلی است که افراد می‌توانند اختراعات، ایده‌ها و محصولات خلاقانه خود را در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار اینترنتی، اپلیکیشن، بازی‌های رایانه‌ای، دستگاه‌های الکترونیکی، کشاورزی، پزشکی، نانو، رباتیک، اینترنت اشیا، مدیریت شهری و غیره توسط کارآفرینان موفق و مربیان با تجربه گسترش دهند و مقابل سرمایه‌گذاران قرار داده و آنها را مجاب نمایند که بر روی ایده و محصول آنها سرمایه‌گذاری کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره پس از ثبت‌نام در گردهمایی مورد نظر (تبریز یا زنجان)، ایده یا محصول خود را در پنل گردهمایی ثبت می‌کنند. تمام حقوق مادی و معنوی ایده‌ها و محصولات ثبت‌شده نیز، نزد مسئولان برگزاری جشنواره محفوظ است و حقوق معنوی ایده‌ها و محصولات در ستاک رعایت می‌شود.

ستاک در سه دوره برگزار می‌شود:

در بخش اول، افتتاحیه جشنواره و گردهمایی بزرگ مدیران شتاب‌دهنده‌ها است. در این بخش که در قالب یک رویداد در هر استان برگزار می‌شود، مدیران هفت شتاب‌دهنده کشور حضور خواهند داشت و در زمینه‌های مختلف شروع یک کسب‌وکار نوپا، اهمیت و چگونگی جذب سرمایه سخنرانی خواهند کرد.

تمام ایده‌ها و طرح‌های ثبت‌شده شرکت‌کننده‌ها توسط آنها ارزیابی می‌شود. آنها همچنین تیم‌ها را برای شروع مناسب کسب‌وکار خود راهنمایی می‌کنند. مدیران شتاب‌دهنده‌ها و شورای متخصصین جشنواره، ایده‌ها و محصولات ثبت‌شده را بررسی می‌کنند و در صورت نزدیک‌بودن به استانداردهای تعیین‌شده، ایده‌ها و محصولات، تایید اولیه می‌شوند و مجوز حضور در جشنواره ستاک را دریافت خواهند کرد.

در بخش دوم که دوره طلایی نام دارد، رویدادها، وبینارها و کارگاه‌های آموزشی متنوعی توسط کارآفرینان موفق و اساتید مجرب برگزار خواهد شد. در این بخش ستاک، کارآفرینان مستعد را در خلق ارزش حمایت می‌کند. تیم اجرایی ستاک مسیر حمایتی هشت‌گانه‌ای تعریف کرده که شامل بخش‌هایی مانند بازاریابی، طراحی، تکنولوژی و مانند آن می‌شود.

علاوه بر این، در طول این دوره بیش از ۳۰ کارآفرین موفق، مدیر و کارشناس ارشد شرکت‌های بزرگ و مدیران شرکت‌های استارت‌آپی بزرگ، تجربیات خود را در قالب رویدادهای یک روزه و وبینارها با شرکت‌کنندگان به اشتراک خواهند گذاشت.

تیم اجرایی ستاک به همراه منتورها و اساتید، تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا افراد و تیم‌ها، ایده‌ها و محصولات خود را پرورش و گسترش دهند و در قالب ساخت MVP (حداقل محصول قابل‌عرضه) پیاده‌سازی کنند.

در بخش سوم که اختتامیه جشنواره محسوب می‌شود، رویداد جذب سرمایه به همراه جمع کثیری از سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد. در این رویداد برای اولین بار سرمایه‌گذاران سنتی استانی حضور خواهند داشت. هدف از برگزاری این رویداد، آن است که قدم کوچکی در جهت فرهنگ‌سازی و جذب سرمایه‌گذاران سنتی برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا برداشته شود. علاوه بر حضور سرمایه‌گذاران استانی، نمایندگانی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ کشور نیز  در این گردهمایی حضور خواهند داشت تا روی ایده‌ها و محصولات سرمایه‌گذاری کنند.

در پایان جشنواره نیز به دو تیم اول ۲۵ میلیون تومان، به دو تیم دوم ۱۵ میلیون تومان و به دو تیم سوم ۱۰ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت. تیم‌های منتخب علاوه بر اینکه امکان حضور در رویداد جذب سرمایه را دارند، امکان حضور در دوره‌های شتاب‌دهی شتاب‌دهنده را نیز خواهند داشت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در گردهمایی زنجان به اینجا و برای ثبت‌نام در گردهمایی تبریز به این سایت مراجعه کنند.

برچسب‌ها: رویداداستارت‌آپشتاب‌دهندهایرانجشنواره ستاکاستارت‌آپstartupStartup acceleratorSeed accelerator
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره قاسمی

قاسمی